måndag 3 februari 2014

Ny vecka, nya friska tag.

Måndag, en ny vecka framför sig. I morgon ska jag börja jobba igen efter en veckas förkylning. Helt frisk är jag egentligen inte, hostan sitter i och lite snorighet finns kvar men ingen feber. Ska bli skönt att få börja jobba och komma in i normala rutiner. Idag ska jag åka och handla, det börjar bli tomt i kylen.

Igår tog jag igen en massa tid med Jerry som inte fått vara så mycket med mig när jag var sjuk. Mycket gosande, kliande och klappande blev det. Han vill gärna leka med mina glasögon, vilken han inte får. Det blir en del tjat när han gör det, typ "fy, inte glasögonen, ajaj". Nu när Bosse byggt en sittställning för bord så skulle han självklart pröva den också. Sittpinnen tyckte han var läskig men för övrig var allt okej.

                                  Husses glasspinne var rolig och att det fanns lite rester av glass
                                  gjorde absolut inget.


                                    Korkar kan man ha en hel del rolig med.


                                      Vad kan det här vara för skojsig sak, bästa att kolla ner i
                                       den för det kan ju finnas något ätbart,



 
Det ätbara ligger i påsen, det är husses godis, får försöka att lyfta upp den.
 

Efter många tappra försök välte skålen och Jerry blev lite rädd. flög till en säker plats, min axel. Där blev det en massa gos innan det var dags för nattning.

Inga kommentarer: