måndag 3 februari 2014

Lek och leksaker.

Jag var och handlade på Ica-Maxi, det var ett bra tag sen jag gjorde det. Gillar inte att handla där för det är för stort och det tar en sådan tid att ta sig igenom affären. Men jag tänkte att det nog borde finnas trä-klossar för barn där. Måste ha tag i sådana så jag kan göra mer leksaker till gojorna. Hittade inga där men fick med mig babyskallra, pärlplattor, pärlor och innebandy bollar. Kom på att jag kan ju lura barnbarnen att görs pärlplattor till gojorna, då har dom sysselsättning samtidigt som dom hjälper mig, hahahaha. Jag får fortsätta att leta träklossar och träkulor för jag vet att det ska gå att få tag i sådana.

I morse var Jerry ute med oss i köket, han lekte med sina saker och vi satt och löste korsord. Jerry springer fram till Bosse och började leka med hans penna. Bosse ger honom pennan och hämta en ny penna. Samtidigt springer Jerry över till mig och biter tag i min penna, han får den och jag tar en ny. Jerry springer tillbaka till Bosse och börjar leka med Bosses penna och dom verkade ha det riktigt roligt bägge två. Denna pennlek underhöll oss i säkert en halv timme, vet inte vem som hade roligast vi eller Jerry.

Ska nu fortsätta mitt letande efter klossar. Även tjocka rep skulle vara bra att hitta.

Inga kommentarer: