onsdag 12 februari 2014

Onsdags kväll.

Redan onsdag, vart tog måndagen och tisdagen vägen? Jobbar två dagar till och går sen på tre dagars ledigt. På lördag har jag bokat tid till hårfrissan, det är välbehövligt kan jag lova. Har varit på väg dit i ca. 5 månader. Så typiskt mig att inte gå dit regelbundet, hur svårt kan det vara att lyfta telefonen eller passa på att boka en tid när min frisör är och handlar hos oss? Rena slöheten helt enkelt.

Bosse och Jerry har hockeykväll. Dom sitter och små muttrar på ett varsitt håll framför tv:n. Jerry gör några avbrott med tittandet och leker med en tom petflaska. Han är lätt road, hittar en snabbt något han kan bita i och slänga omkring sig. Det allra bästa är nog plastkorkarna från petflaskorna, dom kan han roa sig med hur länge som helst.

När vi åt middag var Jerry med, han fick en bit husmans vasa med ost på. Det föll honom i smaken, han åt så det knastrade som det ska göra när man äter hårdmacka. Efter maten blev han törstig och tog sig lite vatten ur ett eget glas. Han försökte först att dricka ur mitt glas men där går gränsen, han får hålla sig till sitt egna glas.

Ikväll ska jag i säng tidigt har jag tänkt mig. Jag är så trött på morgonen när det är dags att gå upp. mer död än levande kan man säga. Så jag ska testa och se om det hjälper att lägga sig tidigare.

Inga kommentarer: