lördag 8 februari 2014

Lördags kväll.

Jobbet är avklarat, middagen likaså. Har gjort mig en nyttodrink med en massa vitaminer i och sitter nu och tar igen mig. Det ska jag göra tills tvättmaskin är klar för att hängas sen så ska gojorna ha sitt. Sen, sen, sen ska jag sova. Tanken att få lägga sig i ett tyst rum och bara njuta av tystnaden gör att jag egentligen skulle vilja gå och lägga mig redan nu. Är lite väl tidigt för det. Dagen har varit en dag med nya PLU numer på lösvikts bröd, skrikiga ungar och en del dötid där i mellan. Är lite slut i huvudet nu.

Såg precis på nyheterna att det var det årliga vintersimmet uppe i Norrland. Man simmar 25 meter i Bottenhavet. Vad är det för människor som plågar sina kroppar med denna tokighet? Innan dom klev i vattnet frös dom så dom skakade. Är det tufft eller bara dumt att utföra simmet?? Jag frös bara jag såg dom i vattnet med is runt omkring sig.

Nu är tvätten klar och jag får ta tag i hängningen av kläderna. Ha en bra lördags kväll.

Inga kommentarer: