lördag 1 februari 2014

Februari månad är här.

Så var det dags för årets melodifestival. Jag har som tur är mina gojor som jag kan passa på att umgås lite extra med så jag behöver inte slaviskt sitta och glo på programmet. Bosse är lite mer intresserad av se det. Efter guldbagge utdelningen blev det en hel del skriverier om rasistiska skämt, undra om det kommer stå något om melodifestivalens rasistiska uttalande och fotografiet som åkte upp under kjolen. Tror nog inte att det kommer stå något om det för skämtet kom från en invandrare och då är det inte rasistisk av någon lustig anledning. Håller med norrmännen att ordet rasism här i Sverige är ett ord som används på helt fel sätt och att det är så missbrukat att det har tappat sin rätta betydelse.

I morse mådde jag lika dåligt som jag gjorde igår morse. Nu är jag pigg som en mört förutom hostan och snuvan. Lite konstig är det. Har fyllt upp medicinskåpet med nytt nässpray, hostmedicin och huvudvärkstabletter i fall att Bosse blir dålig. Jag som alltid blir smittad av barnbarnen har för en gång skull lyckat smitta ner föräldrarna. Sandra vart dålig igår och när jag pratade med henne idag så låg även Mille, bara barnbarnen kvar alltså.

Har inte så mycket att skriva om egentligen då det absolut inte händer något just nu. Så jag sluta här och hoppar i säng istället. God natt.



Inga kommentarer: