onsdag 5 februari 2014

Här tränas det.

Ikväll har vi haft flygseleträning. Den började med att Jerry körde med selebitning och jag försökte få honom att tänka på annat. Efter många om och men fick han luft under vingarna och börja flyga runt mig och jag var tvungen att snurra i samma takt som han flög. Till selet hör ett koppel och det höll jag i så det var bara att snurra med honom. Blev nästan lite yr i huvudet. Bosse fick sig ett gott skratt och när flygturen var över kunde även jag skratta. Vet inte hur jag ska lyckas med att få honom att sluta med detta bitande i selet. Men en sak vet jag och det är att jag måste få honom att sluta för selena är ju precis inte gratis dom kostar nästan 400kronor styck. När våren och värmen är tillbaka så ska vi ut på promenad och då ska allt fungera med selet. Kanske gå det bättre när man kan ta ut honom med selet på för det blir en ny upplevelse för Jerry och lite läskigt med stora världen kommer det ju vara. Och med alla nya intryck så kanske han glömmer bort att selet sitter på och med det så slutar han bita. Han kommer märka ganska fort att selet ska sitta på om han vill följa med ut och ser det som att selet tillhör utomhusvistelse. 
Nu har det blivit något knas med dator och jag får avsluta.

Inga kommentarer: