söndag 30 december 2012

Vaknade och titta på klockan, den var fyra, pust och stön. Gjorde ett försök att somna om men det gick inte, huvudet kändes tungt och jag beslöt mig för att kliva upp. Fixade ett par treo för att den molnande värken skulle släppa. För tidigt för en mugg kaffe, gick och la mig i soffan och försökte att läsa lite. Gav fort upp, kunde inte koncentrera mig på den. Börja tycka att det ett problem med att inte få sova på morgnarna när man är ledig. Lämnade soffan och gick ut till köket tittade lite surt på klockan och den visade sig vara kvart i åtta. Surheten försvann och kaffebryggaren sattes igång. Gick upp till sovrummet för att kolla klockan, den stod fortfarande på fyra. Vilken tur att det inte var jobbardag för då hade jag försovit mig. Kunde också konstantera att jag faktiskt hade fått en liten sovmorgon då klockan måste varit runt sju när jag vaknade.

Nu är det bara två dagar kvar på år 2012. Har en sex timmars dag kvar att jobba. Känns helt okej. Nyårsaftons maten handlar jag på jobbet. Som vanligt ska vi ha gratinerad hummer, inbakad oxfilé (tror jag, har inte riktigt bestämt mig) hasselbackspotatis och rödvinsås. Någon efterrätt ska vi också ha, normalt brukar jag göra chokladmousse med conjacsmak men då jag jobbar till tre i morgon så hinner jag inte att göra den så det får bli något annat. Senare på kvällen så ska vi mumsa på Gotländska dessertostar, kex och päron, inga vindruvor för det förstör vinet. Sen får vi ju hoppas att jag kan hålla mig vaken till tolvslaget. Jag har en liten idé på hur jag ska klara mig från att somna innan dess, kanske vi ska sätta oss med ett sällskaps spel, typ monopol eller TP. Det ska i alla fall bli en lugn och trevlig nyårs kväll för vår del.

Om drygt ett halv år kommer jag få ett barnbarn till. Sandra ska få sitt fjärde barn, hoppas på att det blir en kille denna gång. Men vad det än blir så är det ju givetvis lika välkommet. Liam sa att denna jul var den bästa för att hans mamma skulle få en baby, han skulle bli storebror igen och att han hade fått så fina julklappar precis det han hade önskat hade han fått. Han är för go den killen. Nej, nu ska jag ta en mugg kaffe till sedan ska jag börja göra lite nytta. Tvättmaskinen ska på och sen ska jag dra snabeldraken ett varv runt i huset.

2 kommentarer:

attis sa...

Hej vännen och God Forsättning. Mår fortfarande som en skit. Det verkar vara en riktigt elak virus. Orkade i alla fall hålla mej uppe och fira in det nya året. Vilken tur att du var ledig :) Grattis till det nya barnbarnet. Så spännande. Ha en bra dag. Kramen

Livsnjuterska sa...

Grattis till nummer fyra, Jag ska oxå få ett barnbarn till, till sommaren. I juni, då Sofie väntar det fjärde.
Vi kommer att bli barnvakt till de tre andra då det är ett planerat kejsarsnitt

Ha en bra dag