tisdag 1 januari 2013

En trött nyårsafton.

Nyårsafton börjades med sex timmars jobb. Handlade maten på jobbet. Sen hem och tillagade maten. Kvällen blev lugn och jag sov en hel del framför tv:n. Till Skavlan blev det ost från gotland och kex från Göteborg. Innan tolvslaget hann jag sova lite till. Vaknade fem i tolv och ställde mig på altanen o tittade på fyrverkerierna ett litet tag, men tröttnade ganska fort. Det var rå kallt ute och det regnade en del. Gick tillbaka in till värmen och kröp ihop i soffan igen. Gissa vad jag gjorde där, jo jag somnade till igen. Vaknade åter igen vid halv två och gick upp till övervåningen för att fortsätta sova. Det här var nog den tröttaste nyår jag har varit med om. Vi orkade inte ens att korka upp skumpaflaskan. Så champagnen får vi ta vid något annat tillfälle.

Vaknade klockan fem, kunde konstantera att det är ett nytt år , ny månad, ny dag och som vanligt kunde jag inte somna om. Sitter nu här med en nybryggt mugg kaffe och myser. Vad skönt det är att inte behöva känna sig "dagen efter".

Inga kommentarer: