tisdag 1 januari 2013

NYÅRSDAGEN.

Nyårsdagen har varit en lugn och härlig dag. Har bara gjort det mest nödvändigaste som matlagning och disk. Sen har det korsordslösning och ett spel som jag snöat in på. Lite roligt att jag inte kommer ihåg namnet på spelet. Jag är inte ensam om att ha snöat in på det, har en hel del i min bekantskaps krets som är som mig. Har även läst en del. En sådan här dag skulle man minsann ha oftare, minst en gång i veckan. Men man kan ju undra hur det skulle se ut runt omkring en. Det finns ju alltid något att göra här hemma. Jag vet inte hur ni andra har det på den fronten men jag tycker det aldrig tar slut med sysslorna. Är det inte tvätt så är det städning, matlagning och disk, det tar aldrig slut helt enkelt.

Ska börja att titta på semesterresor, inte för jag vet hur vi ska göra i år. Men det är ju inte förbjudet att titta. Dottern ska ju få barn i sommar och vi vet ännu inte när den beräknas komma. Hon väntar på ett nytt ultraljud eftersom det första var svårt att bedöma åldern på fostret. Jag vill ju helst vara hemma då det är dags. Och någon måste ju ta hand om syskonskaran när hon ska föda.

En god fortsättning på det nya året.

Inga kommentarer: