måndag 7 januari 2013

Distanskurs.

Ny vecka och den börjar med en ledig dag. Gick som vanligt upp klockan fem, läste morgontidningen som var väldigt tunn. Har en längre tid funderat på att ta en kurs i släktforskning men tiderna passar inte mig. Så jag har kollat upp distanskurser istället. Igår gick jag in på nätet för att åter se vad som fanns och när dom startar. Hitta en som jag fastna för men anmälde mig inte. Men efter att jag läst min tidning gick jag åter igen in på skolans hemsida och anmälde mig. Nu är det bara att vänta och se om jag kommer in på kursen. Jag har ju släktforskat en del på min farmors sida men jag vill lära mig mer om forskningen för det finns en hel del som man kan få fram. Helt otroligt hur man kan fastna i forskningen. När jag första gången gick in för att se vad jag kunde hitta om mina släktingar på pappas sida blev jag sittande en hel dag framför datorn. Tiden gick fort och jag hitta en hel del släktingar och dagen efter gick också åt att sitta framför datorn. Jag var fast i släktforskningen. Nu vill jag fördjupa mig i forskningen och känner att för att komma vidare och få en förhoppningsvis bredare bild av min anfäder. Det finns en del register och böcker som man kan gå in och kolla i.

Ser nu att klockan har tickat på och min mage börjar att göra mig påmind om att den inte fått frukost än. Bäst att göra magen nöjd.

Inga kommentarer: