tisdag 4 december 2012

Måste ha retat upp vädergudarna.

Ännu mera snö är nu på väg in över Stockholm, det ska tydligen kom upp till 4dm snö. I morgon ska jag upp och ta en massa blodprover på vårdcentralen, det ska vara fasteprover. Inget bra då jag nu måste promenera till vc då bussarna säkert inte kommer att kunna ta sig upp för backarna. Det kommer bli besvärligt i trafiken så jag vågar inte chansa på bussen. Risken med att pulsa fram i snön på fastande mage är att mitt blodsocker blir farligt lågt och kan hamna i koma. Det kommer bli en morgon med mycket spänning. Ska i alla fall bre smörgåsar hemma för att ta med mig. Skulle jag bli för dålig så får jag väl tugga i mig dom annars så hinner jag till jobbet och kan då inta alla mina mediciner plus insulin innan jag tuggar i mig smörgåsarna. Jag hatar detta läge men måste utsätta mig det här minst ett par gånger per år. Vädergudarna måste givetvis göra det hela så mycket svårare för mig och fixa till ett oväder med en massa snö.

Det har blivit 3,4 kg mindre av mig och det på två veckor. Kan säga att det är 3,4 kg som jag inte saknar och nu kommer viktnedgången plana ut till ca. 0,5 kg/veckan. En ganska vettig viktnedgång, man ska ju inte gå ner för fort. Fortsättning följer. Vi har ju en jul och nyår framför oss och det vet vi ju att då äts det som aldrig förr.

Stickningen väntar. Och om Felicia ska få sina special gjorda raggisar så får jag sätta fart nu.

Inga kommentarer: