lördag 8 december 2012

Handelsnytt.

Godmorgon!!! Sitter och myser över en stor mugg kaffe och har tänt en massa ljus, har det helt enkelt hur bra som helst. Inte blir det sämre av att veta att jag har tre lediga dagar framför mig. Slipper att ta mig till jobbet med allt vad tågförseningar heter. Vaknade som vanligt vid femtiden och insåg att det var lika bra att kliva upp istället för att kämpa med att försöka somna om. Något som sällan brukas fungera. Morgontidningen (om den nu har kommit) ligger kvar i brevlådan, morgonfryser så jag har ingen lust att ta mig ut i kylan för att hämta in den. På köksbordet såg jag att handelsnytt hade kommit så jag tog den och bläddra i. Hitta ett reportage som var intressant, handlade om ett par som var med i tv-programmet "Kan du slå en pensionär". Dom var rejält överviktiga, han 177 kg och hon runt 100 kg. Deras största önskan var att kunna få ett barn, men hon har syndromet PCOS och problem med ägglossningen och på det denna övervikt. Jag såg lite av programmet och sa till gubben att hoppas dom gör någon form av uppföljelse på deras kämpande om ett år eller så. Nu fick jag i alla fall läsa om dom i Handelnytt och dom har fortsatt den nya livsstilen, när reportage gjordes vägde han 140 kg och hon 79 kg. Hon har återupptagit sitt spelande i innerbandy och han som domare i samma sport. Barnet som dom längtar efter kan snart bli verklighet. Hon har börjat att äta tabletter för att lättare kunna bli gravid och hjälper inte det så är nästa steg provrörsbefruktning. Livsglädjen har dom fått tillbaka och dom fortsätter med sin nya livsstil. Jag hoppas att dom lyckas med den fortsatta viktnedgången och att dom snart ska få ett barn. För det mesta tycker jag att folk som varit med i någon form av alla dessa TV-program om övervikt, snabbt återgår till sina gamla invanda liv, med fel kost o ingen motion. Lite synd att det inte blir uppföljnings avsnitt så dom får mer motivation att fortsätta kampen mot fettet. Jag tror att en överviktig som har medverkat i programmen också känner ett måste att gå ner i vikt så länge dom vet att det kommer mera program som dom ska ställa upp i. Och har man levt med en ny livsstil i ett år eller så är det bra mycket lättare att hålla sig till det nya. Jag beundrar alla dom som lyckas att gå ner sina kilon och stannar kvar på en normal vikt. Vet att dom har gjort ett kanonjobb och vilken glädje dom måste känna över sina nya kroppar. Men nog om detta. Min mage börjar knorra och ser på klockan att det är dags för frukost. Ha en trevlig lördag.

Inga kommentarer: