måndag 10 december 2012

Vart är Sverige på väg??????????

Nu får det banne mig vara nog när det gäller våra traditioner, vart är Sverige på väg. Omvärlden måste skratta åt oss. Det som fick mig att gå i taket var när min dotter Sandra berättade att hon läst om en kille som sett framemot att få vara pepparkaksgubbe i Luciatåget i skolan. Han kom hem till sin mamma och sa att han inte fick vara pepparkaksgubbe för det kunde vara någon som kände sig kränkt. Skolan hade uteslutit pepparkaksgubben och även sången. Dom hade även beslutat att inte servera pepparkakor till Luciafirandet, anledningen var den samma som att ta bort pepparkaksgubben o sången. Tror inte att det är någon invandrare som ligger bakom utan det är svenskar som hittar på det en efter det andra som kan vara kränkande mot invandrarna. Ja, nu är jag rasist så fort jag tuggar i mig en pepparkaka, bäst att smyga med pepparkaks mumsandet så ingen stackars invandrare känner sig kränkt. Vart är vårt land på väg???? Tomtarna får vi ha kvar, men det är väl för att det inte finns så många indianer i vårt samhälle. Det är sådant här som får en massa svenskar och även invandrare att rösta på SD. Förresten så missbrukas ordet rasist. Man är rasist så fort man säger sin mening om invandringen som vi egentligen inte har råd med. Priset får våra gamlingar, barn och sjuka betala, med försämringar inom skola och vård. Vi som skattebetalare ska bara pumpa in pengar utan ifrågasätta hur dom används. Nej, det här var kanske inte en sådan bra start på min lediga måndag. Får väl ta mig en peppakaka så jag blir snäll, ursäkta jag menar rasist.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

WTF, ska jag behova bli forbannad, fy fan, SAGER JAG!!!!

Allt gar till overdrift, om 100 ar vet jag inte hur sverige ser ut och vill inte veta det heller.

Urch sager jag

Kram

Har har vi det kanoooon