måndag 10 december 2012

Bullbak och dammsugare.

Har varit igång mest hela dagen. Förmiddagen gick åt till bullbak, lussekatter och kanelbullar. Eftermiddagen var det menat att jag skulle ägna mig åt att dammsuga övervåningen. Släpa upp snabeldraken och satte i kontakten i eluttaget, tryckte på startknappen men inget hände. Drog ut kontakten ur eluttaget och prövade ett annat eluttag, likadant där. Dammsugaren har helt enkelt slängt in handuken. Nu har jag en liten dammsugare som fick göra jobbet. Det blev inte hela övervåningen då jag inte tycker att den duger till större ytor. Får helt enkelt åka och köpa en ny dammsugare.
Nu blir det glögg, ska inviga våra nya glöggmuggar som jag köpte igår. Årets blossa 2012 är inte dum, den är inte fullt så sött som många andra glöggsorter. Vi har en öppen flaska med ju den glöggen och det är lika bra att ta den för det är nog inte så bra att låta den stå öppen för länge,hahahaha. Ha en trevlig måndagskväll.

Inga kommentarer: