måndag 11 november 2013

Ikea besök.

Strålande sol nästan hela dagen. Vi har varit och shoppat på Ikea, Bosse ville ha ett svalare täcke. Även jag passade på att ta ett nytt täcke. Hittade mörkläggnings gardiner, kom på att det kan vi ju ha till burarna. Papegojor ska sova 12 timmar per dygn för att må bra och för att dom ska få det så måste man täcka dom till natten. På vägen till Ikea stannade vi till på Zoo-butiken där vi köpte Torsten för att få det rätta namnet helfodret som han ska ha. Hon hade beställt in nytt som skulle komma in (med lite tur) på onsdag annars blir det till nästa onsdag. Hon erbjöd sig att köra hem det till oss så vi slapp att köra dit, vilken service. Hur som helst sa Bosse att han kunde komma dit och så blir det. Namnet på maten fick vi, men jag har redan glömt det. Det gör inte så mycket då vi kommer att köpa fodret där. Passade på att köpa ett sele till Totte, hon tyckte att vi kunde börja träna honom att ha selet på sig redan nästa vecka. Vi fick en massa tips på hur vi skulle träna honom, en hel del bra tips.

Efter middagen ska jag sätta mig ner och gå igenom veckans lektion i släktforskningen. Hoppas det blir något att bita i för förra veckans lektion var så enkel. Jag kunde redan det vi skulle lära oss och jag behövde inte göra något. Även extra uppgifterna gick som en dans, så jag hade en lugn vecka.

Ha en trevlig måndags kväll.

Inga kommentarer: