söndag 24 november 2013

Gääääässssp...

Det var ett tag sen jag var in här och skrev. Har fullt upp med vår nya goja Jerry. Han älskar att bli kliad i nacken men det där med att sitta på våra fingrar är det sämre med. Men skam den som ger sig. Elisabet (som vi köpte Jerry av) var här och hälsade på i torsdags. Hon skulle leverera groblandning men den hade blivit inte kommit. Men hon visade oss hur hon gjorde för att han skulle sätta sig på hennes hand och Jerry klev upp så snällt. Vi jobbar nu med träning och han gör små framsteg.

Jag mår som så många andra dåligt av detta mörker, trött för jämnan. Hjälper inte att sova. Den här årstiden blir värre för varje år som går.

Förutom träning av Jerry idag så kommer Sandra över med tre av sina barn. Felicia ska åka på teater med tant Gunilla och Mille ska byta bromsar på bilen. Ska bli kul att se vad Liam kommer att tycka om Jerry, han har inte träffat honom förut. Sen ska jag försöka att hinna plugga lite. Det är en ny lektion i morgon och då kan det vara bra om jag är klar med dom gamla uppgifterna.

Nästa helg är det den första advent och jag måste få fram alla stakar och julgardiner redan nu. Jag jobbar på lördag så det är ju bra om jag fått upp allt innan dess. Men det där med att tvätta fönster känns inte så lockande. Det är grått och kallt ute, vi hade -2,9 i morse, brrrrr.

Nej, gott folk, om det ska bli något gjort här idag så är det lika bra att sätta fart. Ha en trevlig söndag.

Inga kommentarer: