söndag 10 november 2013

Farsdag.

God morgon! Idag är det fars dag och det ska ju firas. Min pappa och svärfar är på andra sidan så vi tänder ett ljus och sänder våra tankar till dom. Vi brukar åka till kyrkogården men i år hoppar vi över det. Det är helt enkelt för dåligt väder. Det har regnat hela natten och det håller fortfarande på så vi har bestämt oss för att ha en hemmadag istället. Vi kommer ha lite gofika under dagen och kanske kommer Sandra med familj och hälsar på.

Rocky stormtrivs i sin nya bur och han har gjort stora framsteg med att faktiskt gilla våra händer. Han har ju varit så fjantig när det gäller det, han har bara vägrat att gilla mänskliga händer inne i sin bur. Nu bryr han sig i stort sätt inte alls när jag öppnar buren för att fixa med något. Jag har börjat att vara inne med bägge händerna och armarna flera gånger per dag bara för att han ska ta mod till sig och en dag klättrar upp på armen. Nu är det så att grå jakon är väldigt envisa av sig så man får ha tålamod med dom. Nu är det egentligen inte så viktigt att han sitter hos oss, han har så många andra sidor som gör honom så speciell. T.ex , hur roligt är det inte att komma hem och bli mött av ett glatt hej och få hjälp med ta av skorna, på Rockys sätt. Det har blivit en ritual av just det momentet när mina skor ska av och han gör det bara med mig. Bosse har försökt men då tittade Rocky på honom som om han inte var riktigt klok. Likaså vill han gosa, då sticker han fram sin näbb och säger "ska vi gosa". Sen får vi klappa på hans näbb samtidigt som han säger "gos, kom då, ska vi gosa, gos. Det var lite om Rocky och nu ska jag fixa mat och en fruktskål åt honom. Ha en trevlig söndag.

Inga kommentarer: