söndag 26 december 2010

Snart är julen över.

Idag ska vi ut och röra på oss. Tar oss en tur ner till mamma och pappa för att se om dom har överlevt julen. Det har dom givetvis gjort. Sen ska vi fara till svärmor en sväng. Kanske hinner vi med en långpromenad också. Skulle nog vara det bästa idag. Vi har inte frossat i mat den här julen, det har blivit att vi bara ätit det vi tycker är bäst på ett julbord. Men en och annan chokladbit har det blivit vilket är mindre bra.
I morgon ska man börja jobba igen, en fyra dagars vecka har man framför sig. Ska bli skönt att få jobba lite innan nyår.
Fick svar från SL och dom tacka så mycket för för att jag tog kontakt med dom. Beklagade och bad om ursäkt för mina upplevelse med deras tågvärdar på Tumba station och ska ta in berörda tågvärdar på samtal. Givetvis ska det inte vara på det viset, vi resenärer ska gå först. Jag fick gärna återkomma om det inte blir någon ändring och om det uppstår flera klagomål. Jag nöjer mig med svaret jag fick och hoppas nu på en ändring av dessa två personer. Lite kul blir det att komma ner till stationen för att se om dom har ändrat sig. Hahaha, dom kanske blir dom perfekta tågvärdarna i fortsättningen. Men nu vet dom att dom har ögonen på sig. Och borde bättra sig om dom vill utföra ett bra jobb.

Inga kommentarer: