lördag 11 december 2010

Lördagsmorgon.

Jag skulle behöva några timmars sömn till, men det är ju helg så det fungerar inte. Inte har jag hämtat tidningen heller. Såg att det har snöat i natt och jag orkar inte skotta snö just nu.

Igår fick jag en vänförfrågan på facebook från en kusin som jag inte har tänkt på sen urminnes tider. Facebook är fantastisk. En stor del av min släkt finns spridda i hela Norge och med fb kan man ha en typ av kontakt som vi annars inte har.

Denna helg ska vi försöka att fixa alla julklappar. Alla var väl att ta i för jag lyckas aldrig att hitta allt man ska ha. Jag vet att jag behöver nästa helg på mig och säkert dom sista kvällarna innan julafton. Blir trött av tanken att ge sig ut och trängas med allt folk. Sen vet jag inte heller vad man ska köpa till en del. Men det löser sig säkert, det brukar ju göra det, hihi.

Julen är en helg som jag aldrig har gillat inte ens som barn. Jag tycker att det bara är en massa måsten hela tiden. Man stressar och sliter innan julen och när väl julaftonen är här o man har ätit och fixat disken så är man så trött att man inte orkar hålla ögonen öppna. Egentligen skulle man dra iväg söder ut runt jul och nyår.

Inga kommentarer: