måndag 20 december 2010

Nu har jag klagat.

Har precis skickat ett mail till SL. Jag är så jävla trött på två spärrvakter som sitter på Tumba pendeltågs station. Den ena karln sitter och sover för jämnan, man får banka på rutan så han vaknar till så man kan få passera igenom spärren. Han är inte precis glad över att bli väckt. Den andra karln vill inte bli störd av oss pendlare när han står framför datorn eller som han gjorde i morse. Bussen var försenad med tjugo minuter och till min lycka står ett tåg inne och skulle avgå fem minuter senare. Det är kö vid spärren men ingen spärrvakt satt där. Titta man in lite ser man hur karln står och ska starta upp kaffebryggaren. Först står han och krånglat med en påse med plastmuggar, lyckas få ut en mugg som han sedan fyller med vatten och häller i vattentanken på bryggaren. Men givetvis räcker det inte med en mugg utan det blir två till. Sen sköljer han ur kannan och ställer den på plats. Och så är det dax att få dit filtret och sleva i kaffe. Och till sist så knäpps bryggaren på. Går sedan sakta men säkert fram till luckan och låtsas som ingenting. Vi i kön rusar ner till pendeln som precis drog iväg. På grund av den lilla idioten till spärrvakt kom jag försent till jobbet. Det här var fan droppen. Man kan undra om SL hittar sin personal på skyddad verkstad eller om idioterna betalar för att jobba, jobba kanske är att ta i. Jag har i alla fall skrivit till SL och ser fram mot ett svar. Jag ska ha svar på mina frågor. Nästa gång det här händer ska jag fan skälla ut idioterna och tala om att jag tycker dom ska söka sig ett nytt jobb där dom inte har något med service o människor att göra. Den ena kan väl söka jobb som provsovare på björnsängar. Den andra kan väl alltid pröva på något med provsmakning av kaffe.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Va i helvete, jag skulle ha blivit så arg. Ta med kameran nästa gång och ta kort på fanskapet när han sitter och sover. Men då blir väl du inburad förståss, det är väl förbjudet att ta kort på folk som inte vill bli fotade! Urch man blir bara less.


Kraaaaaaaaaaaaaaam