torsdag 21 augusti 2014

Redan torsdag.

I måndags var vi iväg med tv:n för att få en dom på den. Det visade sig att det inte skulle gå att reparera den och om killen mot all förmodan skulle få tag på reservdelar så skulle det bli så dyrt så vi kunde lika gärna köpa en ny. Vi stressade hem med tv:n sen var det bara att fara iväg för att hitta en ny. Till sist hittade vi en, det blev en 65 tums smart-tv, 3D, led, givetvis HD och en del andra finesser. Smakar det så kostar det. Nu har vi i alla fall en bild som vi kan vara nöjda med.

Tisdagen började med en huvudvärk som gjorde mig sängliggande, på eftermiddagen hade jag en läkartid som jag bara var tvungen att klara av. Pula i mig en del tabletter, sen fick gubben köra upp mig till läkaren. Mitt blodtryck var inte bra och läkaren ville höja dosen. Jag började prata om min hosta och han tittade in i data- skärmen och sa att det är inte konstigt att du hostar, den blodtrycksmedicin du äter gör att man får hosta. Han skrev ut en ny blodtrycksmedicin och en högre dos. Efter läkarbesöket var det bara att tvinga sig ner till Apoteket för att hämta ut den nya medicinen. På kvällen fick jag feber, huvudvärken var inte lika fullt intensiv. Under onsdagen försvann febern och huvudvärken gav med sig på eftermiddagen.

Idag har jag jobbat, hostan har blivit bra mycket bättre, huvudet har jag känt av lite då och då. Men det är så pass bra så jag fungerar nästan helt vanligt. Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på nya tv:n innan det är dags för att sova för natten.

Inga kommentarer: