måndag 18 augusti 2014

Min lediga måndag.

Måndag, en ledig måndag för min del. Solen skiner men någon större värme är det inte, endast +17 grader i skuggan. Dagen har bara börjat och det har lovats regn i hela Sverige, med få undantag. Vi ska åka till Hammarby för att lämna in tv:n idag. Har tittat på vår mindre tv under morgonen och kan lova att det är jobbigt med en liten bild. Den är endast 32tum och jag inser att det nog inte kommer bli så mycket tv-tittande för min del. Nu gör det inte så mycket för min del då jag kan använda tiden till min släktforskning istället. Igår köpte jag en ny skrivare, en laserskrivare denna gång. Jag blir så trött på att hela tiden byta färgpatroner så nu ska det blir roligt att se om en laserskrivare är bättre. Det blir en hel del utskrifter när jag forskar i släkterna och killen i affären lovade att jag skulle kunna skriva ut minst 1600 sidor innan det var dags att byta toner. Det lät ju bra och nu får vi se hur mycket sanning det finns i hans löfte.

Ska väl fixa lite här hemma innan vi åker iväg med tv:n. En sväng med snabeldraken och en tvättmaskin med vit tvätt ska slängas på. Lunch hoppas jag vi kan äta i Hammarby. På vägen hem hoppas jag på att vi åker förbi någon fiskaffär för att se om det finns någon marulk. Har fått marulk i huvudet och kan inte släppa tanken på att äntligen få testa mitt recept. Jag håller tummar och tår på att jag får tag i denna fisk. Om inte så får jag väl åka till Nynäshamns kajen nästa gång det är långledigt, för där måste det ju ändå finnas. 

Ha en bra måndag.

Inga kommentarer: