söndag 10 augusti 2014

Helgen bara försvann.

Söndagskväll och det är snart dags att gå till sängs. Helgen har gått fort, alldeles för fort. I fredags kväll var jag ensam hemma, gubben var på killmiddag med sina barndomsvänner. Igår jobbade jag så den dagen bara försvann. Idag sov jag för ovanligheten skull till klocka åtta och sen har jag fått en hel del gjort här hemma. Dom här veckorna som jag jobbar lördagar får jag ta söndagen till att röja och tvätta. Jag orkar bara inte fixa på vardagskvällarna efter jobbet och då får jag allt ta söndagarna till att göra det mesta. Ser nu fram emot nästa helg och tre dagars ledighet. Hoppas det blir bra väder då, kanske blir det en tur till Stockholm, bara åka in och knalla dit näsan pekar. Äta lite, kolla runt i butikerna, hittar man något så är det ju bra, sätta sig på någon uteservering och fika, helt enkelt bara flyta omkring. Jag älskar att vandra omkring i våran fina huvudstad och speciellt Gamla stan. Djurgården är inte helt fel heller, men då ska det vara soligt och varmt.

Vi har testat dom svenska kräftorna i helgen, som vanlig var dom lika goda som man tänkt sig. Förr åt man kräftor så det spruta ur öronen och det hanns med en hel del kräftskivor. Men nu tycker jag det räcker med några stycken och bara en gång. Det är ett riktigt grisgöra att skala och inte är det så mycket kött på dom heller. Helt enkelt inte värt jobbet att skala dom. Jag tillhör den gruppen som inte kan tänka sig att att suga på kräftorna utan jag bara skalar klor o stjärt för att få i mig lite kött. Sån är jag. Gubben däremot är en riktig kräftätare, det sörplas ljudligt från hans sida av bordet.

Snart dags för dagens sista spruta och sedan ska jag krypa ner i en ren bäddad säng och läsa tills sömnen infinner sig. God natt och sov så gott.

Inga kommentarer: