söndag 1 december 2013

Nu tänder vi första ljuset i staken.

Idag har det blåst riktigt ordentligt, nästan full storm. Vi var ner till mamma och körde henne till kyrkogården fram och tillbaka. Trodde vi skulle blåsa bort och att tända ljus var inte det lättaste, men med många om och men så lyckades vi få ljusen att lysa. Vi blev ordentligt nerkylda innan vi var tillbaka i bilen.

Idag är det den första advent. Jag har nästan fått fram alla stjärnorna och stakarna. I köket är allt klart och Bosse fixar resten i morgon. Vi sitter nu med advents fikat och har tänt första ljuset. Riktigt mysig är det. Ute håller blåsten i sig, det viner runt husknuten och jag är glad att jag inte behöver gå ut något mer idag.

Rocky har blivit en helt annan fågel sen han fick den nya buren och även att Jerry kom hit har gjort sitt. Igår kväll överraskade han oss med att Bosse fick klappa och klia honom i nacken. Han har aldrig tillåtit oss att röra honom mer än på näbben. Men igår blev det klappar över hela ryggen och en hel del kliande i nacken. Rocky satt och mös. Under tiden som Bosse satt med Rocky passade jag på att ha en liten fruktstund med Jerry. Som avslut på fruktstunden tog Jerry en flygtur i köket och hallen. När han hade landat på hallmattan fick jag ta honom och hjälpa honom tillbaka till buren. Vi hoppas på att Rocky fortsätter med sina framsteg och att vi snart kan ta ut honom och eventuellt kan börja träna honom till att ha flygsele på sig.

Nu blir det en stund framför tv:n innan det är dags för sängen. Ha en fortsatt trevlig första advent.

Inga kommentarer: