lördag 13 oktober 2012

53 år och en dag.

Jaha, så har man blivit 53 år ung. Finns väl inte så mycket att säga om det. Känner mig fortfarande som 17 men ser ju i spegeln att så är inte fallet. Lite stelare har man ju blivit med åren men det hör till.

Födelsedagen var väl inte så märkvärdig, först en dag på jobbet där chark.grabben sjöng så fint hela morgonen, hahahaha. Sen mötte Bosse upp mig vid tåget för att sedan åka och handla. Det blev en hel del smått och gott, plockmat som tar sådan tid att äta. Man kan sitta hur länge som helst och njuta. Väl hemma började vi med ett glas vin medans allt smått och gott lades upp. Sen tände vi en massa värmeljus och vanliga stearinljus. Öppna en flaska rött, finvin som jag kallar det, Amarone vin slog jag till med. Dyrt men ack så gott. Väl till bords så njöt vi för fullt av det nya köket, smårätterna och vinet. En lugn och fin kväll blev det. Som avslut på kvällen såg vi på Skavlan som skjutits fram en timme och det resulterade i att jag blir tvungen att se reprisen för så sent klarar jag inte av att hålla ögonen öppna.

Hade tänkt att tvinga mig kvar i sängen nu på morgonen, tror att jag skulle behöva det på grund av min trötthet. Men se det gick ju inte alls. Vaknade som vanligt vid femtiden och snurrade runt som en propeller i sängen. Det funkade bara inte att ligga kvar. Så nu sitter jag här i ett tyst hus. Både gojan och Bosse sover. För att inte störa gojan så har jag väntat med att brygga mitt morgonkaffe. Men känner att jag nog skulle vilja ha en stor mugg med denna ädla dryck. Blir liksom inte människa förrän jag fått i mig en mugg kaffe. Så, sorry Rocky, mattes behov är viktiga just nu och är du fortfarande trött kan du ju alltid somna om. Här kommer en kaffetunna tassande, ska försöka att ta det varligt.

Ha en trevlig lördag.

Inga kommentarer: